الثلاثاء، 18 أكتوبر 2011

مش مصدقة !!!!


النهاردة
وانا رايحة مشاوير عديت علي السماك
واخترت سمك وقلت له نظفه وابعته علي البيت
وكلمتالشغالة قلت لها في سمك جاي انا محاسبة عليه
رحت الم
شاوير ورجعت
غبت يجي 3 ساعات كده
ولمارجعت مالقيتش السمك
فين السمك ؟
قالت مافي
ش سمك جه
اتصلت بالسماك فين ياابني السمك؟
قالي ده اتبعت من زماااااااااان يامداااااااااام
لأ يابني مافيش حاجة جت خالص!!
نده الولد وسأله
فين ا
لسمك؟
قاله وديته وصاحب الشقة اخده
قلت له لأ الموجو شغالة و بس
المهم بعت معاه واحد تاني عارف البيت عندي
علشان الولد ده جديد
المهم
الولد سلم السمك في ش
قة تانيه في شارع تاني
اللطيف ان الرجل اللي اخد السمك
سأل الولد ده متحاسب عليه؟
قاله ايوة
اخده وقفل الباب
وخلااااااا
اااااااااص
وعاااااااااااااااااادي
صاحب المحل نفسه راح للرجل
يحاول ياخد منه السمك او فلوسه
الرجل رفض قاله وانا مالي حد قالك تغلط
وادفع لك ليه تم
ن شئ ماطلبتوش
!!!!!!!
بالنسبة لي انا لاتعليق لما صاحب المحل قالي
بالنسبة للولد اللي غلط
اصريت انه مايمشيهوش وتنازلت عن تمن السمك
وحذرت السماك لو لاقيته
مشاه مش هيحصل طيب
اييييييييييييييييي
ييييه تعليقكم ؟؟
ولا حول ولاقوة الا بالله

هناك 87 تعليقًا:

جايدا العزيزي يقول...

ههههههههههه

انا هموت من الغيظ لانى بس بحب السمك

ههههه

لو انا كنت ضربت الرجل اللى معندوش ضمير ده

كلوا الا السمك ههههههه

بس تصرفك عجبنى الولد مالوش ذنب ربنا يبارك فيك

بس المهم جبتى سمك تانى ولا لاء ههههههه

ابقى اعزمينى على السمك بقى

احبك فى الله

تحياتى

Ramy يقول...

أخبط كف على كف

و أقول ارحمنا يااااااارب

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

انا اسف ياشموةستنا

اني هضطر اشتم الحيوان----اللي قبل

علي نفسه انه ياكل حرام

وبعدين بيقول


وادفع لك ليه تمن شئ ماطلبتوش

طيب ياخد لييييييه حاجة مطلبهاش



طيب وياخد ليه اصلا حاجة مطلبهاش

ربنا

خليه يتمتع بيها بقي في جهنم

ابراهيم رزق يقول...

حصلت معاي بس بالعكس

فى مدام اسمها ام زياد و فاكرة نفسها ميرفت امين ال يعنى مشهورة تقول اسال فى الشارع على ام زياد و اكثر من مرة يغلط و يجلنى طلباتها فى الاول مكناش نعرف و نقول للراجل انزل اسأل و بعدين عرفنا مكانها و بقينا نقول له على مكانها
و الله حركة زى الافلام بدل ما يعتذر و يتكسف على دمه ويدفع فلوس السمك لا بياوح طب حاجة غلط يرجعها
فعلا عالم باردة و معندهاش دم و قبل كده معنهاش عزة و كرامة
بس قوليلى هو السمك كان نوعه ايه
ههههههههههههه

تحياتى

لـــولا وزهـــراء يقول...

ست الكل شمس النهار

كنتى قولى انك عاوزه سمك وكنت بعت لك من هنا انتى عارفه انى سكندريه والسمك عندنا بقى له طعم تانى

بالمناسبه النهارده ضربت سمك وجمبرى على الغدا ^_^ مش اقصد اعاكسك او اغيظك تؤتؤ طبعا ههههههههههههه

اما بقى اللى اخد السمك ومش دفع تمنه معلش يمكن كان نفسه فيه ومش معاه تمنه واعتبرى انك اديتى السمك ده لحد ياكله وانتى قلبك كبييييييير وطيبه ولا ايييه

زهراء

لورانس يقول...

سلام الله على شموسة,موقف يغيظ جداااااااااااا,بس المهم لازم نتعلم منه انا عن نفسى مش هحاسب على اى حاجة اما لما تكون فى ايدى او لما توصلى خاصة لما تكون سمك ,وتصرفك نبيل مع الولد لانه مالوش ذنب ,الذنب هو عدم الضمير لدى بعض الناس,تحياتى لك

دعاء العطار يقول...

هههههههههه

يانهار ابيض ع الاستهبال وقلة الضمير

هنقول ايه بس

ربنا يعوض عليكى وان شاء الله ياكله فى نار جهنم

Tarkieb يقول...

واحد نفسه في سمك وربنا استجاب لدعائه هههههههه الف هنا وشفا....غريب ان واحد يشبع من اكله حرام...الجوع كافر اكيد

P A S H A يقول...

أنا هاكتب لحضرتك عنواني وانتي حاسبي السماك على اتنين كيلو بوري ونص جمبري كبير وخلليه يتوصى بالطحينة إذا سمحتي :)
وبكده نقدر نعرف إذا كان الولد الجديد ده استوعب الدرس ولا لأ D:
لو الأوردر وصل لحضرتك يبقى الولد فعلاً أتعلم .. واحنا ثواني هانجيب البيبسي ونيجي نتغدى عندك :)

نسرين شرباتي "أم سما" يقول...

هههههههههههههه

ربنا كبير على فكرة
ولو هوا قبل على نفسه يا كل حرام
فهو حر
ربنا حيحاسبه

بس أنا زي جايدة مقهورررررررة على السمك علشان بحبه جداً
هوا كان نوعه إيه؟؟؟

فاتيما يقول...

زى الاخ سواح ما قال


مال حرام ودخل جوفه
وبالهنا والشفا ...


تعليقى عليه بقى
ان النوع دا وأمثاله
هما اللى خلوا مصر منهوبة
ومرتع للفساد الممنهج ...


دا نموذج حى للفلول
بس مش فلول سياسة
دا فلول مجتمعى بحت
فلول اخلاقى
بمعنى أصح


معلش يا شموسة
يا حبيبتى انتى دايما منصابة كدا ؟
اما صحة او فلوس او مدونة
ايه يا ست الستا الحكاية
طب دنتى ف حالك ولا بتعرفى تأذى نملة
مال العالم الغجر دى ومالك ؟!!!


ربنا يحفظك من كل شر

و بالنوسبة للسمك و للى اكله
فعلى رأى المثل الشيعبى

مطرح ما يسرى ...يهرى

بوسات وحضونات يا حبيبتى

sony2000 يقول...

ههههههههههههه
يييييييع بجد علي تصرف الراجل دا

هنشوف هيعمل ايه بالاكل اللي اكله بفلوس حد تاني
اعوذ بالله
اسمعي دي وروقي كدا
http://www.youtube.com/watch?v=T5Fx2L8Aspo&NR=1

haneen nidal يقول...

هو لسا انت زعلانين من الدنيا !!

هو الي بيحصل فينا دا ليه مو لانو في ناس زي دي عايشة بينا !

هي الثورة قامت ع مبارك و بينا ترليون مبارك :(

اللهم لا تأخذنا بما فعل السفهاء :((

ربنا يعوضك يا شموسة قطع الاعناق ولا قطع الارزاق و هو دا ان شاء الله بياكل السمك زقوم في جهنم

AHMED SAMIR يقول...

هو في ناس كدة.....؟!!!!
يعني بجد دول موجودين في الحياة...؟
و لا دي كاميرا خقية...؟!!!
يعني ممكن يبقى في حد بالنطاعة و الدناءة بتاعت الراجل صاحب الشقة التانية دي...؟
لا حول و لا قوة الا بالله
سبحان الله...و يخلق ما لا تعلمون

كيــــــــــــارا يقول...

دا استقبل حرام

لا حول ولا قوة الا بالله

فشكووول يقول...

السلام عليكم
تحياتى
يعنى يا حاجه يرضيك انى اقعد اشم طول النهار وبعدين ما الاقيش ولا حتة سمكه
لدرجة انى بقيت اقول يا ريت انا الراجل اللى راح له السمك بالغلط .. اصل برضه يمكن هو لقى رزق من عند ربنا فقال رزق ساقه اللى الى وتلاقيه كان جعان يا عينى هو وولاده وما قدرش يرجع السمك ولا كان قادر يدفع ثمنه .. استعوضى ربنا فيه وارضى بقضاء الله وياريت من جواك تسامحيه عشان الله اعلم بالناس .. وياما الابواب مدارى وراها ناس

على فكره الازهرى كلمنى عشان المدونه والحمد لله البنت العسل سونى 2000 عملت شغل كويس ورجعتها لى وغيرت كلمة السر والحمد لله كل شيئ تمام
تحياتى

صبح يقول...

الحمدلله زي مافي ناس بتاكل سمك حراااام لسة في ناس زي حضرتك بتتقي الله و بتحس بالناس بجد موقف نبيل منك انك حافظتي على رزق الصبي ..بس هو في ناس كده؟؟؟ استغفر الله العظيم طب مراتو قبلت انها تحضرو و يكلهم ولادهم منو..يارب ارحمنا

سبايدرمان يقول...

ههههههههههههههههه
مين الى كان باصص في السمك ده النهارده
هههههههههههههههههههههههه

او يمكن عشان مكنتيش هتعزيمني يا افندم ^_^ هههههههههههههههههه

بس الراجل الى اخده ده حرام عليه ، مش هيتنهني بيهم صدقيني ^_^

سبايدرمان يقول...

بس حركه جميله من حضرتك انك مخلتهوش يمشي الولد الى غلط

رحيق الورد يقول...

السلام عليكم ..
انا بجد مستغربة من الرجال الى اخد السمك .. يعنى لا تعليق هههههههههههه
تقبلى مرورى ..
تشريفنى فى مدونتى قيد التجهيز
http://menamoni97.blogspot.com/
مع تحياتى ..
ياسمين

EMA يقول...

أنا بقى أكتر عاجباني هو موقفك انك اصريتي ان الراجل ما يمشيش الولد اللى عنده بجد ربنا يجازيكي خير بطيبتك دي .. اما الخ التاني دا فمفيش كلام يتقال هو فعلا حاجة حرام و قبلها على نفسه و انتى مش مسامحة و" كل لحم نبت من حرا فالنار أولى به" صدق رسول الله

و بعد كدة بقى هاتى حاجتك على ايدك هههههههههه لا ممكن بقى تبعتي الشغالية و هى تجيبه احسن

و يا رب ما تتعاد تاني

تحياتي يا جميل

شيرين سامي يقول...

هههههه
ناس معندهاش دم :)

عشانكده لازم مندفعش غير لما نتأكد إن الحاده وصلت...لكن موضوع المقدم ده مقاش نافع :)

تحياتي لحضرتك و خيرها في غيرها

نور القمر يقول...

الله يسامحه .. حرااااااااام بجد الى عمله ..
ربي يهديهم الاشكال هاذي
..
مع تحياتى
نور

أع ـقل مـ ج ـنـونــة يقول...

ياخبررررررررر

لا تعلييييييييييييييق

عاشقة القمر يقول...

سبحانه الله ناس صارت مش تخاف الله
اهروح فين من ربنا
ربنا يهدينا ويهديه ويهديه الجميع مسلمين يارب

ستيتة حسب الله الحمش يقول...

دي شقة الحاج محمد ومراته الجديدة؟
هو قال لك الدور الكام يابني؟
الدور السادس
وبتنهج من اول دور
خلصني دي شقة الحاج محمد ومراته الجديدة
أيون دي شقة الحاج محمد وانا مراته الجديدة


بنرجع لمحل لو غلط معانا في حساب ونبقى عاوزين نبج بطن الكاشير بجيج انه جابنا المشوار المطين ده
وواحد خد أكله ودخلها على بطنه وبطن أهل بيته من قبيل انه الحاج محمد ومراته الجديدة

اكذب لو قلت انه موقف اعتيادي
ده عجب العجب والله

Tamer Nabil Moussa يقول...

هههههه

اللخبطة دى بتحصل كتير وخصوصا الايام دى ياترى تاثير اية كل دة

مع خالص تحياتى

Lady E يقول...

ههههههههههه حاسة اني بشوف كاميرا خفية :) الموقف ينفع كده في التلفزيون بس لكن في الحقيقة مش فاهمه الانسان ده بيفكر ازاي ده اذا كان بيفكر اصلا

عجبني موقفك يا شموسة وربنا يباركلك في فلوسك ويعوضك خير عن الموقف ده ويساعدك زي ما ساعدتي الولد ده ومخليتيش صاحب المحل يطرده

وليكي عليا احلى عزومة سمك وجمبري وكابوريا لما تيجي دمياط او راس البر ان شاء الله

mrmr يقول...

فتحتى نفسى على السمك
تصرف الراجل اللى اخذ السمك تصرف مش سليم لكن بيحصل ومبقتش اندهش ابدا من التصرفات الغريبه
وعوضك على الله فى ثمن السمك
ولو صاحب المحل مشى الولد يبقى غلطان لان ما فيش حد معصووم من الغلط .. لانه الغلط وارد من اى شخص
تحياتى

تامر علي يقول...

قولوا للي أكل الحرام يخاف
بكره اللي كله هيطفحو :)))
على فكرة حضرتك هتاخدي حق السمك منه يوم الدين بس مش هيكون فلوس ساعتها هتتمني ان كل الناس عملت كده :)

تحياتي

dodo, the honey يقول...

هههههههه
قصة ظريفة و لطيفة !
بجد ضحكت كتير
تسلمي شموسة !

ELMOSTAFZ يقول...

امال لو كان جاله جمبري كان عمل ايه ؟
كان هرب بيهم بره البلد بقا ؟!!!
يا رب شوكة من السمك تقف في زوره D:

شمس النهار يقول...

*جايدا العزيزي

ايوة الولد مالوش ذنب طبعا

وطبعا جبت سمك غير اوماااااال

اتبرمجت ان في سمك يبقا في سمك
:)))))

انا كمان احبك في الله
:)

شمس النهار يقول...

*Ramy

ايوة ارحمنا يارب

ده لولا رحمة ربنا علينا
كنا فطسنا من اللي بيحصل حوالينا
:))

شمس النهار يقول...

*سواح في ملك اللــــــــــــــــــه

عارف ياسواح

انا لاكان هاممني السمك ولا الرجل ولا صاحب المحل
انا كنت مركزة في الولد والخوف اللي علي وشه ساعة ماجاني

بس الحمد لله انه اقتنع بكلامي ومامشاهوش
اما الرجل تصرفه لم يهز مني شعره
اعلم جيدا ان في ناس كتير كده
ده هو تلاقيه فرحان
فاهم انه ضحك علينا بفهلوته

شمس النهار يقول...

*ابراهيم رزق

نفس القصة
كتير يجيني طلبات ناس تانية
بس الشغالة اللي معايا مراة بواب فاعارفة كل الناس اللي في الشارع
:)))

السمك كان بلطي يافندم
اتفضلوا معانا
:))

شمس النهار يقول...

*لـــولا وزهـــراء

طبعا سمك بحري لا يعلي عليه

:))
انا حافظة اسكندلاية علي فكرة وكأني منها

صيف شتا انا شغال
:))
ولاتقلقي جبت سمك تاني طبعا واكلنا سمك والسبيط كان عندي في البيت فابقا بلطي وسبيط
:))
احنا عيلة سمكية

موضوع الرجل اللي اخد السمك ده مش مزعلني علي فكرة
انا بس استغربت الموقف كاكل
واللي يجي في الريش بقشيش
بس هو لايستحق علي فكرة
ولو يستحق عمه ماهيعمل كده
تحسبهم اغنياء من التعفف
:)

The illusionist يقول...

وصباح الشموس المنوره
اه يعنى وهو ماله يعنى
جاله سمك واتاكد انه متحاسب عليه
هيرجعه ليه
بتفكرينى بتشبيه انا الفته ومقولتوش الا للمدونه بتاعتى
لما جه الاخوان والسلفيين
قالوا للثوار
هى الثوره دى متحاسب عليها
قالوا اه
قالولهم خلاص
هاتوا حبه
السمك متحاسب عليه
طب قشطه
شوفى طريقك بقى
الراجل ده كوميدى
بالقالب الكوميدى
وابن ستين تيت حرامى بقالب الواقع
راجل تيت صحيح
معلش
بس هنقول ايه
هذه هى الحياه
نيهاهاهاهاهاها
ومتسالينيش بضحك ليه

شمس النهار يقول...

*لورانس

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الحقيقة السماك ده بنتعامل مع بعض من سنين طويييلة

وعارفني والولد اللي عنده عارف بيتي كويس هو في نص الشارع وانا في اخر الشارع

بس الولد ده جديد
وفعلا مالهوش ذنب خالص
ادولوا العنوان اسم الشارع غلط يبقا ذنبه ايه

شمس النهار يقول...

*دعاء العطار

ان شاء الله ربنا يعوض عليه
وعلي فكرة الرجل اللي اخد السمك ده
بجد صعبان عليه جدا
ايوة صعبان عليه انه كده
ودعيتله ربنا يهديه ويبصره
ان دي مش فهلوة
ده كده بيأذي نفسه واهل بيته
عارف نهاية سورة الكهف
تنطبق علي امثاله
ربنا يهديهم جميعا

شمس النهار يقول...

*Tarkieb

صدقني الحرام عمره ماهيشبعه
بيبقا عامل زي اللي بيشرب مايه مالحه مابتشبعوش
الي ان يهديه الله ويعفوا عنه

بس ضحكتني بجد واحد دعا ربه يبعتله سمك بعتهوله
:))))

شمس النهار يقول...

*P A S H A

:)))
لأ وتجيب البيبسي ليه
انتوا اتفضلوا تنورونا
والسمك والجمبري والبيبسي علينا
:))))
بس ده كان بلطي مش بوري
ينفع ولا العزومة كده باطل
:))))

شمس النهار يقول...

*نسرين شرباتي "أم سما"

هو ندعيلة ربنا يهديه
قبل فوات الاوان

السمك كان بلطي ياجميلة

وهقليه هو وسبيط كان عندي
:))

مصري جدا يقول...

طب اذا تكرمتي المره الجايه أما تجيبي سمك

تزودي جمبري مشوي

وتحاسبي

وتبعتيهم على عنوانا


كل ميسر لما خلق له

يا ستنا

شمس النهار يقول...

*فاتيما

مبسووطة جدا اني شوفتك
بجد انتي انسانة
جميلة بكل ماتحمل الكلمة من جمال
:)
لاتقلقي عليا يافاتيما
المؤمن منصاب
والحمد لله
علي كل حال
راضيا داااايما
:)
اما اكل السمك صدقيني بدعيله ربنا يهديه
همه دول الفهلوية اللي خربوا البلد
زي مايكون في طابور طويل والناس واقفة وتلاقي واحد دخل من جوه وخلص مصلحته
ده زي بتاع السمك بالظبط اخد شئ مش من حقه
بس بتتفاوت
واللي سرق زرة زي اللي سرق جمل
هو مبدأ اصلا
نورتيني ياجميلة

شمس النهار يقول...

*sony2000

شكرا علي الاغنية
لطيفة فعلا

وخاللي اللي ياكل ياكل
منه لربه

شمس النهار يقول...

*haneen nidal

ايوة قطع الاعناق ولا قطع الارزاق
وخصوصا لما تكون علي حق

الولد الجديد مالوش ذنب ابدا
هو مايعرفش العنوان
واتنازلت عن تمن السمك علشان عارفة
ان السماك هيخصم تمنه من يوميات الولد قبل مايمشيه

ندعي بالهداية لكل انسان يستحل مال غيره وياخده بالباطل

شمس النهار يقول...

*AHMED SAMIR

لأ ده في ناس كده واكتر من كده

ودي كاميرا واقعية جدا
علمتني الدنيا ان في ناس بتستحل لنفسها
مال الغير وبيعتبروه شطارة
مش عارفين ان ده سحت

ربنا يهديهم ويبصرهم بما يفعلوا

شمس النهار يقول...

*كيــــــــــــارا

حرام واي حرام

ده مع سبق الاصرار والترصد

:))

شمس النهار يقول...

*فشكوووول

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

صدقني الرجل لايستحق الصدقة اصلا
ولو يستحق ماكنش خدوا اصلا
تحسبهم اغنياء من التعفف

لكن ده فهلوي من فهلوية الزمن ده

وبدعيله ربنا يهدية

مبروك رجوع المدونة ماانا قلت لأزهري وسوني علي المدونة في لقاء المدونين المصغر اللي عملناه

ياريت دايما تصدرها
وكمان تغير الباص وورد بستمرار

شمس النهار يقول...

*صبح

الخير في امتي الي يوم القيامة
اومال احنا هناخد حسنات علي حساب مين

اما مراته ودورها
يااما مقهورة
يابتفعل نظرية
اذا كان رب البيت بالدف .....

شمس النهار يقول...

*سبايدرمان

اعزمك وامري لله
:))))

هو اكل مال حرام بس مش فاهم
هو علي عينه ةقلبه غشاوة
ندعي ربنا يشلها من علي عينيه

وطبعا الولد كان لازم مايتطردش ذنبه ايه ان في ناس كده ربنا يهديهم

Sarah .. يقول...

تحياتى لحضرتك ع تصرفك بالشكل دا مع الولد .. فعلا مالوش ذنب
الناس لسه ملينانة خير والله .

بس الراجل دا صعبان عليا بجد
انا مش عارفة ازاى مش فاهم انه كدا بياكل حرام .. وبيأّكل عيلته منه كمان وعاااادى !!

ربنا يهديه ويفوق .. وربنا يرحمنا من أمثاله .

شمس النهار يقول...

* رحيق الورد

اهلا بيكي وطبعا هروح ازور مدوتك
مبروك وان شاء الله تكون مدونة متميزة
نورتي بلوجر

شمس النهار يقول...

*EMA

تصدقي ان انا مسامحة في السمك
وهوه منه لربه ربنا يتصرف معاه

اما الولد فاده مالوش ذنب في الموضوع
يدفع تمن غلطة ناس تانية ليه

السماك ده اعرفه وبشتري منه من سنيييييييين طويييييلة
امين وكويس

وفي النهاية ربك كريم

شمس النهار يقول...

*شيرين سامي

السماك امين ومعروف
وبشتري منه من زمان اوي

لكن ولاد الحلال نقول فيهم ايه بقا

يالله كله علام
وربنا يهدي
:)

sabry abo-omar يقول...

حاجة غريبة فعلا..زمان الراجل اللى اكل السمك من كتر قرائك تعب وجاتله وعكة صحية.. ده بدل ماكنتى تبعتى الارز وشوية الحاجات لزوم اكله السمك والراجل اكله كدة قرديحى... طلعتى مش كريمة ياشمس النهار.. المهم نصيحتى تطبعى البوست دة فى جواب وتبعتيه على عنوان المذكور علشان يرد من نفسه علينا ويقول طبعا السمك على فكرة طلع مش حلو ومايستحقش كل دة...

شمس النهار يقول...

*نور القمر

ايوة يانور
بالظبط كده
ندعي لهم ربنا يهديهم
:)

شمس النهار يقول...

*أع ـقل مـ ج ـنـونــة

انا عملت كده
حسيت ان ماعنديش تعليق
:))

شمس النهار يقول...

*عاشقة القمر

اهلا اهلا بالاحباب الغايبين
حمد الله علي السلامة
ازيك يارب تكوني بخير وسلام
وحشتيني كنتي فين

نورتي بلوجر
وياريت ترجعي تاني
وكل الغايبين يرجعوا
زي زمان

:)

شمس النهار يقول...

*ستيتة حسب الله الحمش

ضحكتيني ياستيتة
:))
ايوة نفس الموقف بالظبطت

العجيب هو منطق الرجل
لما صاحب المحل قاله
ان الطلب جه غلط
قاله حد قالك تغلط احنا كلناه
مع ان الساعة كانت واحدة ونص
اتغدي بدري
؟؟!!!

طيب ادفع فلوسه
قاله ادفع ليه تمن غلطتك
!!!!

هو ده منطق السرقة واي سارق

البلد اتسرقت
وهو ده المنطق
ساجعة وحلوة ماشربش لييييييييه
يابا

:))

شمس النهار يقول...

*Tamer Nabil Moussa

:))))
ادي اللي خدناه من الثورة

:))))
ده منطق اليومين دول
ده هو بقا التأثير ياتامر
:))))

شمس النهار يقول...

*Lady E

اهلا وسهلا
بأهل دمياط

وسمك دمياط
انا رحت دمياط من 22 سنة
واكلت سمك هناك وجمبري وكابوريا ورز
مش قادرة انساهم الي الان
وصيادية بالصلصة في صينيه
بعملها بس مش زي دي
اطلاااااااقا مطلقااااااااا بالتلاته
:)))
ومن هذا المنطلق قبلت العزووووووووومة
بس اوعي تكون عزومة مراكبية
:)))))

شمس النهار يقول...

*mrmr

ماكنتش هسمح ابدا ان صاحب المحل يمشي الولد
ولعلمك عملت اتشك علي الولد النهاردة

لاقيته موجود
وصاحب المحل ماكنش راضي ياخد تمن السمك تاني
وقال طيب حضرتك ذنبك ايه
قلت له ابدا

وكله علام
وربنا يهدي
ومادام فتحت نفسك علي السمك
ياله اعملي لنا بوست سمك علي مدونتك
:))))

شمس النهار يقول...

*تامر علي

:)))))

طبعا الحق مابيضعش
وهيدفع تمن خوف الولد انه ينطرد
ده حسابه مش سمك وبس
ده حسابه حاجات كتير
بس هو مش فاهم
علشان كده هو صعبان عليه
:))

شمس النهار يقول...

*dodo, the honey

تصدقي انا برضوا لما صاحب المحل قالي في التليفون
علي اللي حصل
طلعت علي بالضحك

بس ضحك من احوال الناس

:))

شمس النهار يقول...

*ELMOSTAFZ

هو مش هامه النوع قد ماهمه
انه ياخد حاجة مش بتاعته

عارف تفعيل لنظرية
ابو بلاش كتر منه
سواء حلال او حرام

:))

شمس النهار يقول...

*The illusionist

مساء الفل

صح وربنا صح
مااحنا الثورة اتسرقت
وعيني عينك كده
من غير احم ولا دستور

يبقا ايه شوية سمك لما يتسرقوا

مصر اتسرقت
واحنا بنتفرج
وفتح عينك تاكل ملبن فينك فينك
تاكل ملبن
ده العيب عيبك
:)))))

شمس النهار يقول...

*مصري جدا

بس كده من عينية
ودي رشوة
هتقول لي رشوة لييييييييه؟؟
هقولك اوما مين هيروح معايا س 28

:))))))

والكردان موجود علي الجنب اهو
:))))

شمس النهار يقول...

*Sarah ..

ايوة ياسارة

هو لازم يصعب علينا
علشان الغشاوة اللي علي عينة
وندعي له ربنا يهديه

شمس النهار يقول...

*sabry abo-omar

:))))
بنتي كانت لسه بتقولي دلوقتي
فضحتي الراجل ياماما
زمانه ولع هو وعياله

:))))

تصدق فكره اطبع البوست بالتعليقات وابعتها له
بس الخوف من بجاحته يرفع علينا قضية اه طبعا مش شهرنا بيه

:))))))

مصري جدا يقول...

أجمل ما في الكردان أنه مع صاحبته

وبعدين لازم توكلي المحامي

وفي حالة س 28 التزغيط هنا واجب والله الموفق

أم هريرة.. lolocat يقول...

السلام عليكم
اختى الحبيبة علمت من مدونة استاذ ابراهيم انك ذاهبة للحج ان شاء الله
ان شاء الله اختى الحبيبة بسلامة الله
الف مبروووووووووووك
ولا تنسينا بصالح دعاءك لى بالصحة والعافية والستر
تروحى وترجعى بالسلامة تقبل الله منا ومنك صالح الاعمال

كل سنة وانت طيبة حبيبتى
دمت بكل خير

شمس النهار يقول...

*مصري جدا
طبعا لازم نوكل المحامي يافندم

وبط ووز كمان

:)))))

شمس النهار يقول...

*أم هريرة.. lolocat

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الله يبارك فيكي وفي عمرك

ان شاء الله اسافر الحج
وطبعا الدعوات حصري
للمدونين

وادعوا لك بالحج ان شاء الله
شكرا ليكي وادعي لي
وشكرا علي مجاملتك التي اسعدتني جدا
نورتيني

5o5a يقول...

فيه ناس بتقبل علي نفسها اي حاجه

المفروض الرجل كان دفع الفلوس , لكن هنقول ايه , اللي يعيش ياما يشوف

وتصرفك مع السماك طيب بجد

ياسمين يقول...

هو فيه ناس بشكل دا يقبل ع نفسه كداا...الحمدلله الذي عفانا مما ابتلي بيه غيرنا ..
جميل اوي تصرفك بالنسبة للولد
يدل ع نبل أخلاقك
تحياتي لك
دمت بخير

The illusionist يقول...

قرب
جرب
وسطن ايدك وصل
اضرب
ترررم
يحميك يا ابنى تبقى غالبنى
قرب خدلك حته ملبن

شمس النهار يقول...

*5o5a

اللي يقبل الصغيرة يقبل الكبيرة
واغلب الناس بتطبق نظرية اخطف واجري

للأسف

شمس النهار يقول...

*5o5a

اللي يقبل الصغيرة يقبل الكبيرة
واغلب الناس بتطبق نظرية اخطف واجري

للأسف

شمس النهار يقول...

*The illusionist

طب جاي ايدك فاضية ليه

؟؟؟؟

فين الملبن

:)))))))))))

عاشقه الرومانسيه يقول...

ههههههههههههههه هم يبكى وهم يضحك
معلش
انتى احتسبتيه عند ربنا
وهو اكله سحت وحرام ومطرح مايسرى يهرى

:)

NOUR Kamal يقول...

بصراحة..

الراجل معو حق ياخد السمك.. بس يدفع حقو

لأنو ماكل حرام هيك بيصير

بالنسبة للولد.. الله يفرجها عليه أكيد بالعافيه لما لقى شغل وبالاخر يغلط من أولها.. ومنيح اللي طلبتي من السماك يضل يشغلو

بالمناسبة شهتيني عالاكل ونفسي انفتحت

rona ali يقول...

شد نظرى البوست المريب دة

دة غير اللي قبله بتاع الحكر علي الحريه ونبي احنا عايشين في زمن بلا قيمه لمبادئ افكار احترام حاجات كتير اوى

زى الراجل اللي خد السمك علشان متحاسب عليه

المرة جايه ان شاء الله يلبس في سمك او حاجه اغلي مش متحاسب عليها هههههههههههههههههههههه
ويفتكر حد من عنده طالبها يارب

شمس النهار يقول...

*عاشقه الرومانسيه

ايوة يادودو هو هم صحيح

بس انا فعلا طلع عليا بالضحك
وقعدت اضحك واستعجب

ربنا يعافينا

شمس النهار يقول...

NOUR Kamal

هو الولد الجديد ذنبه ايه

الغلطة من اللي اداه العنوان غلط

وكمان اللي قبل علي نفسه سمك حرام

هقول ايه
ربنا يهدي

شمس النهار يقول...

*rona ali

حتي لو راح له حاجة مش متحاسب عليها هيقبلها برضوا

وبرضوا هيجد لنفسه المبرر

وندعي له ربنا يهديه